Kommentarer til DigiPippi https://digipippi.dk It, teknologi og digitalisering på pigers præmisser Tue, 06 Jul 2021 14:52:39 +0000 hourly 1 https://wordpress.org/?v=7.0 Kommentar til Bevilling til udvikling af DigiPippi Academy af Eva Fog https://digipippi.dk/bevilling-til-udvikling-af-digipippi-academy/#comment-39797 Tue, 03 Mar 2020 13:13:05 +0000 https://digipippi.dk/?p=22137#comment-39797 Hej Tina,
Nej – det har vi ikke. Umiddelbart er det ikke den slags vi arbejder med at gøre.
Vores arbejde handler om skabe interesse for teknologi ved at bruge pigernes interesser.

Mvh Eva

]]>
Kommentar til Bevilling til udvikling af DigiPippi Academy af Tina Hellum https://digipippi.dk/bevilling-til-udvikling-af-digipippi-academy/#comment-39796 Tue, 03 Mar 2020 12:43:47 +0000 https://digipippi.dk/?p=22137#comment-39796 Som en lidt ældre “pige” 70´er årgang, der var med på at gennemskue alt indeni computerne dengang de kom frem, men som med tiden er stået helt af det tekniske og idag er jeg nærmest gået helt i off mode når jeg skal sætte mig ind i en ulogisk opbygget smartphone. Men jeg kan se mulighederne og syntes I har fat i noget helt rigtigt. Og så til mit spørgsmål.

10 tommerfingre – min datter Sally på 12 år har forresten fået en kæmpe en af slagsen – tænker om det har noget at gøre med det kinesiske fænomen…. mange fik jo “muteret” deres efter for meget kæledyrsrobot. Noget så basalt, som at have fokus på det gode gamle 10 finger system. Ja, at få det lært så hurtigt som muligt, for så kan meget arbejde jo gøres hurtigere og kan man “tænke” gennem fingerne så bliver meget meget nemmere og jeg tror også at det at ergonomisk at bevæge alle fingerne er sundere end at “tæske” løs med pegefingerne. Er det noget I har på programmet? Jeg fik det jo lært på handelsskolens ETB fag, men de kunne jo ligeså lære det nu?

]]>
Kommentar til Byte, kilobyte og alle de andre bytes af Eva Fog https://digipippi.dk/byte-kilobyte-og-alle-de-andre-bytes/#comment-22362 Mon, 16 Dec 2019 11:31:28 +0000 http://affventures.dk/digipippi/?p=530#comment-22362 Som svar til Torben Fries.

😀 Vi skriver til børn, så der passer det.
Mvh Eva

]]>
Kommentar til Byte, kilobyte og alle de andre bytes af Eva Fog https://digipippi.dk/byte-kilobyte-og-alle-de-andre-bytes/#comment-22358 Mon, 16 Dec 2019 11:24:07 +0000 http://affventures.dk/digipippi/?p=530#comment-22358 Som svar til Torben Fries.

Hej Torben,
Fint perspektiv. Det tager vi til os.
Mvh Eva

]]>
Kommentar til Byte, kilobyte og alle de andre bytes af Torben Fries https://digipippi.dk/byte-kilobyte-og-alle-de-andre-bytes/#comment-22246 Sun, 15 Dec 2019 23:45:10 +0000 http://affventures.dk/digipippi/?p=530#comment-22246 Hej igen.
Jeg mener også udtrykket “sindssygt mange”, om en faktor 1024 , måske er overdrevet, men det er jo en personlig mening:
“Det er sindssygt mange GB. 1024 af dem for, at være hel præcis”

]]>
Kommentar til Byte, kilobyte og alle de andre bytes af Torben Fries https://digipippi.dk/byte-kilobyte-og-alle-de-andre-bytes/#comment-22245 Sun, 15 Dec 2019 23:35:30 +0000 http://affventures.dk/digipippi/?p=530#comment-22245 Hej.
Jeg faldt over denne sætning:
“Byte = b, kilobyte = kB, megabyte = MB og gigabyte = GB.”
Her skriver I, én byte = b.

Jeg vil mene lille b er betegnelsen for én bit, hvor én byte er store B, hvilket I også benytter efterfølgende ved betegnelsen af megabyte (MB) og gigabyte (GB).

Håber at få svar tilbage, så alle misforståelser er ude af verden 🙂

M.v.h
Torben

]]>
Kommentar til Næste kapitel i DigiPippis historie – 4 år og ny bestyrelse af Anders Sørensen https://digipippi.dk/naeste-kapitel-i-digipippis-historie-4-aar-og-ny-bestyrelse/#comment-12556 Tue, 15 Oct 2019 16:47:49 +0000 https://digipippi.dk/?p=11301#comment-12556 Hej Digipippi,

jeg har netop talt med jer om muligheden for at se på samarbejdsformer. Jeg er bestyrelsesmedlem i Sørby Esport, hvor vi arbejder med Esport i foreningsregi. I første omgang tror jeg det kunne give mening at vi mødtes – for at vi sammen kunne blive klogere på, om et samarbejde kunne være interessant. Vi er gerne vært for jeres bestyrelse, og vil gerne vise jer vores nye klubhus med 40 stk. gamerpcèr launge m.m.

Vi ser frem til jeres respons.

]]>
Kommentar til Årets første Digipippi arrangement af Eva Fog https://digipippi.dk/aarets-foerste-digipippi-arrangement/#comment-1037 Wed, 06 Feb 2019 09:32:52 +0000 https://digipippi.dk/2.0/?p=7077#comment-1037 Som svar til Stefan Stamm.

Hej Stefan,
Da vi er en pigeforening, kan vi desværre ikke hjælpe der.
Mvh Eva

]]>
Kommentar til Årets første Digipippi arrangement af Stefan Stamm https://digipippi.dk/aarets-foerste-digipippi-arrangement/#comment-1030 Tue, 05 Feb 2019 12:21:21 +0000 https://digipippi.dk/2.0/?p=7077#comment-1030 Super fedt koncept! Er drenge velkommen? Jeg ville gerne sende en af mine drenge og hans mor, hvis han er velkommen. Hvis det ikke passer ind i konceptet, så vil jeg høre jer til om I kender til alternativer? (Vi er fra Aarhus, og min drenger 5 år)

]]>
Kommentar til HTML kode for begyndere af Eva Fog https://digipippi.dk/html-kode-for-begyndere/#comment-447 Wed, 02 Jan 2019 08:36:27 +0000 https://digipippi.dk/2.0/?p=4226#comment-447 Som svar til Annemette Nelleberg.

Den er ikke lavet endnu, så kig forbi https://www.w3schools.com/html/ indtil vi når dertil 🙂

]]>